Radacinile falimentului educational (Sorin Ionita)

Eroarea educaţională nouă, de extracţie vestică, post-1969, pune accentul pe individ şi cultivă exprimarea liberă a opiniilor, chiar atunci când acestea sunt apă de ploaie, producând adolescenţi funcţional analfabeţi şi vorbitori în limbă de lemn, care diferă de cei de odinioară nu prin nivel, ci doar prin natura postindustrială a aspiraţiilor (job în comunicare, PR ş.a.m.d., că nu e loc pentru toată lumea ca reporter TV).

Educaţia reală e ceva diferit: ea se bazează pe o combinaţie subtilă între transmiterea de informaţii („chestii utile în viaţă”) şi formarea unui mod coerent şi raţional de a gândi (rolul matematicii, dar nu numai), astfel încât mintea persoanei să nu rămână la starea gelatinoasă originară şi ea să nu se mai contrazică singură de la o propoziţie la alta, cum vedem în jur. Cu alte cuvinte, educaţia nu e doar informativă, ci în primul rând formativă: de indivizi autonomi şi capabili să manevreze experienţa generaţiilor anterioare; de disciplină în muncă şi gândire critică. De unde şi umorul involuntar al situaţiei când un copil cu acest exerciţiu neîncheiat e pus să-şi dea cu părerea la TV despre ce e de folos şi ce nu în viaţă, iar adulţii din jur jubilează aprobator, ori pentru că au o agendă politică de împins, ori pentru că nu-i duce nici pe ei capul mai mult.

Anunțuri

One Response to Radacinile falimentului educational (Sorin Ionita)

  1. x x spune:

    O educatie monollit (de fix patru ani), care nu se grefeaza pe necesitatile si capacitatea personala intelectuala a fiecarui individ in parte inseamna ca faci o mare nedreptate celor care au nevoie de mai multa consiliere in procesul de invatamant si care vor sa faca acest efort.Chiar daca l-ar face nu ar primi in schimbul acestui efort ceea ce se merita: adica o educatie dinaminca,fundamentala,atent construita si in functie de posibiltatile reale de care dispune.un individ. Fiecare individ este o individualitatea. Printro educatie neatenta se urmareaste crearea unor indivizi nepriceuptisi incapabili sa ganddeasca si sa rezolve probleme cu propriile capacitati siresurse mentale.

    De fapt se urmareste distrugerea individualitatii, fiecaruia in parte.
    Oamenii depind unii de altii si ei sunt legati prin legaturi invizibile unii de altii.

    Un profesor prost genereaza un politician prost, un avocat prost, un politist prost, un politician prost,un alt profesor prost incapabil sa se adapteze solicitarilor reale si maxime profesionale.

    Adica se creeaza o societate de incapabili care cred cu tarie ca atata trebuiau ei sa primeasca si ca este suficient asa. Rezultatele se vad in ceea ce poate sa debiteze unul sau altul.. (avocat, politician, profesor, om simplu)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: