Duminica iertării

Astăzi, în Biserica Ortodoxă a fost celebrată duminica iertării – moment inaugural pentru cei care vor asuma rigorile Postului Mare. Creştinismul nu poate exista acolo unde revanşa împotriva aproapelui, violenţa verbală, cleveteala, abuzul discursului hiper-criticist sau insulta invidioasă  rup legătura dragostei. De aceea, Postul Mare ne pune în faţă chemarea la umilinţă, smerenie, iertare şi bucuria dăruirii. Ca temelie pentru următoarele patruzeci de zile, credincioşii îşi pecetluiesc gândul cu această rugăciune a Sf. Efrem Sirul:

Doamne şi Stăpânul vieţii mele,

duhul trândăviei, al grijii de multe, al iubirii de stăpânire şi al grăirii în deşert nu mi-l da mie.

Iar duhul curăţiei, al gândului smerit, al răbdării şi al dragostei, dăruieşte-l mie, robului Tău.

Aşa Doamne, Împărate, dăruieşte-mi ca să-mi văd greşalele mele şi să nu osândesc pe fratele meu, că binecuvântat

eşti în vecii vecilor. Amin.

Lasă un răspuns

