Critica noului ateism (Idei în dialog, nov. 2009)

În toamna anului trecut (mai precis, la 21 octombrie 2008), Londra era invadată de o campanie neobişnuită: autobuzele ateiste. Pe faimoasele autovehicule de culoare roşie, dublu etajate, era imprimat un mesaj optimist, într o cromatică simpatic rozalie: „Probabil Dumnezeu nu există. Încetează să te mai îngrijorezi şi bucură te de viaţă“. Faimoşi necredincioşi ai insulei britanice (între care biologul Richard Dawkins şi filozoful A.C. Grayling), împreună cu alţi donatori anonimi, au decis să risipească orice urmă de ceaţă metafizică de pe malul Tamisei. Înainte de a şi composta biletul, fiecare pasager era confruntat cu una dintre întrebările ultime ale vieţii. Invitaţia oarecum tâmpă la relaxare şi distracţie („Now stop worrying and enjoy your life“) rima perfect cu revoluţia nihilistă petrecută deja în televiziunile occidentale. Campania pe patru roţi s a extins apoi în alte oraşe din Europa, SUA, Canada şi Australia, urmând circuitul de librărie al unor cărţi manifest cu titluri asemănătoare: The End of Faith (2004, Sam Harris), The God Delusion(2006, Richard Dawkins), Breaking the Spell (2006, Daniel Dennett), God is not Great(2007, Christopher Hitchens) etc.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: