Sadicul Pleşiţă moare în sanatoriul SRI

Vladimir Tismăneanu:

De ce a fost admis in sanatoriul SRI un om care ar fi trebuit sa se afle dupa gratii? Cum se explica aceasta magnanimitate buimacitoare?  De ce nu a fost degradat generalul sadic?  S-a uitat ca Plesita a fost direct implicat in lichidarea, din ordinul lui Ceausescu, a miscarii Goma, ca el personal, super-”brichisitorul”, s-a ocupat de anchetarea bestiala a scriitorului disident? Ma intreb daca amicul sau, calaul Enoiu, “tovarasul de lupta”, partenerul de “anchete speciale”, va rosti cuvantul de adio pentru cel care a fost si va ramane de-a pururi simbolul criminalitatii regimului comunist?

Tortionarul Plesita moare in Sanatoriul SRI, sub atenta ingrijre medicala. Cu o pensie astronomica. Fara umbra de cainta. Militantul societatii civile Doru Maries a intrat in a 58-a zi de greva a foamei. Foamea de adevar.


21 de răspunsuri la Sadicul Pleşiţă moare în sanatoriul SRI

  1. Aveti grija sa nu va imbolnaviti de ura. Pentru un crestin e mare problema (pentru ca stie de ce).
    Intreb si eu, desi mi se pare ca nu prea-mi agreati comentariile (nu mi le postati):
    Oare s-a rugat cineva pentru Plesita? Eu nu m-am rugat.
    Domnul meu, Hristosul Tatalui mi-a spus sa ma rog pentru vrasmasii mei. Si mi-a mai spus si ca Judecata e doar a Lui.

  2. despinavestea spune:

    Dumneavostra ne cereti sa intoarcem si celalalt obraz ?

    Acesta este un exemplu tipic cand sunt convisa ca sunt cazuri cand si religia noastra trebuie sa evolueze.

    Oricum pe Plesita noi nu l-am iertat.
    Iar Dumnezeu il pedepseste !

  3. sa ma iertati. voiam sa arat ca sunt solutii pe care noi, oamenii, nu prea le incercam. si ar fi timpul sa realizam ca cele pe care le tot incercam nu dau roade (si n-au dat niciodata).
    Am scris si eu ceva pe acest subiect, se poate citi aici:
    http://heraasku-ortodox.blogspot.com/2009/09/murit-nicolae-plesita.html
    E doar parerea mea. Si nu e obligatorie.
    Cat despre ura, prea mult se vorbeste de ura. Si vad ca tocmai cei care par deranjati de ura o colporteaza ca si cum doar o ura e buna iar alte uri sunt rele.

  4. despinavestea spune:

    Dumneavoastra aveti curajul sa puneti problema in acest fel NUMAI pentru ca n-a existat un proces al comunismului care sa-i judece pe criminalii comunisti.
    Comunistii chiar au profitat de biserica pentru a-i influenta pe oameni obisnuiti sa accepte atrocitatile acestuia.
    Este ceea ce si dvs indrazniti sa faceti acum : incercati sa ne convingeti ca trebuie sa asteptam judecata divina. Si pana atunci eventual sa ne si oprim in a mai condamna comunismul , nu-i asa?.
    Dvs. cereti clementa poporului invocand religia ?.
    N-aveti nici o sansa.!
    N-o veti primi

  5. pt despinavestea

    eu nu oblig pe nimeni sa faca intr-un fel. doar am amintit unele lucruri (in cazul in care, aici, vor intra si tineri care nu stiu prea multe despre aceste „alte solutii”).
    iertati-ma daca v-am suparat.

  6. despinavestea spune:

    Este bine sa nu amestecam Biserica si pe Dumnezeu cu criminatii comunisti.
    De asta m-am suparat

  7. Antiteze spune:

    Hristos a dat puterea de-a ierta celor crucificati in numele Lui – e usor ridicol sa vezi pe cineva nepalmuit de Plesita gata sa-l si ierte in numele celor ingropati la Canal.

    In plus, iubirea de Plesita atinge proportii patologice, pesemne, atunci cind beneficiaza de sprijinul SRI. Iubirea de vrajmasi inseamna oare si pensii de zeci de milioane? Dragoste etatista, amor cu procente bune din PIB.

    Curios e ca lipseste comentariul despre domnul Doru Maries. Fata de el cu ce o fi statul dator? Dar noi?

  8. Cum il vedem pe Plesita? Dusman personal sau un dusman al omului.
    Daca-l vedem dusman personal intreb si eu, ca dumneavoastra, cum de cineva nepalmuit de Plesita poate emite judecati de condamnare despre el?
    Daca-l vedem un dusman al omului, al libertatii, daca-l vedem ca facand parte din cauza datorita careia noi suferim atunci orice roman a fost palmuit de Plesita… si il putem ierta sau il putem judeca.
    Iubirea de vrasmas inseamna, doar stiti prea bine, ca tu sa te cureti de pacate (printre care si judecarea de frate) si astfel sa te rogi in Biserica chiar si pentru Plesita(el a murit, mai sunt destui pentru care ne putem ruga), ca Domnul sa-l miluiasca pentru dragostea ta pentru el. Dar asta este solutia crestina, grea si mai ales ilogica (o stiti si pe asta prea bine).
    Intr-adevar nu stiu prea multe despre Doru Maries (deh, internetul nu abunda de informatii despre dansul). Va promit ca ma voi interesa (pentru mine).

  9. Domnule Neamtu, am scris astea aici pentru ca vad ca dumneavoastra incepeti sa invartiti Evanghelia dupa cum va place. Am scris astea pentru cei ce citesc pe aici si n-au timp sa caute in Evanghelii. Sper sa le permiteti.
    Iar când staţi de vă rugaţi, iertaţi orice aveţi împotriva cuiva, ca şi Tatăl vostru Cel din ceruri să vă ierte vouă greşealele voastre.
    Iar Eu zic vouă: Iubiţi pe vrăjmaşii voştri, binecuvântaţi pe cei ce vă blestemă, faceţi bine celor ce vă urăsc şi rugaţi-vă pentru cei ce vă vatămă şi vă prigonesc,
    Binecuvântaţi pe cei ce vă blestemă, rugaţi-vă pentru cei ce vă fac necazuri.
    Nu mai intervin.

  10. narcis22 spune:

    Tara (Maries) arde si Heraasku se piaptana!

    Heraasku da dovada in continuare de multa incoerenta, tine mortis sa ne expuna tezele sale cu parfum gnostic

    amesteca planurile, doar,doar o iesi pana la urma..cititul in stele (cazatoare)

    jenant!

  11. despinavestea spune:

    1.
    Poate imi spune Heraasku unde este e mormantul bunicului meu omorat de comunisti in 1953?
    2.
    Greva foamei facuta de Maries este ignorata.
    Ce putem face pentru el? Daca moare in cateva zile?
    Poate imi raspunde tot Heraasku.

  12. 1. intrebati pe comunistii care l-au ucis. de ce ma intrebati pe mine? pare cumva, din ceea ce am scris, ca as fi de partea comunistilor?
    2. sunt cateva solutii:
    a. puteti face greva foamei impreuna cu el
    b. va puteti ruga lui Dumnezeu pentru a-l tine in viata (asta dupa ce va spovediti si impartasiti)
    c. nu stiu

  13. despinavestea spune:

    Oare situatia dlui Maries nu este un caz tipic in care ar trebui sa se implice Biserica?.

  14. Biserica se implica in timpul fiecarei Sfinte Liturghii.

  15. tismaneanu spune:

    Draga Mihai:

    Multumesc pentru aceasta interventie pe un subiect deoptriva socant si revoltator. Ii multumesc Despinei Vestea pentrun interventiile atat de oneste.

    Nu voi elabora aici si acum pe tema caintei si ispasirii. Iertarea se acorda celor care o cer, nu celor care anunta, urbi et orbi, ca si-ar relua cu placere indeletnicirile criminale…

    Versul lui Zbigniew Herbert, adeseori citat de Michnik, spune tot:
    „Cum putem ierta noi in numele celor ucisi in zori?”

    Pe subectul Plesita, iata linkul la un comentariu pe care l-am scris pentru Hotnews:

    http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-6222905-vladimir-tismaneanu-despre-nicolae-plesita-fost-admis-sanatoriul-sri-cenu-fost-degradat-generalul-sadic.htm

    Sa speram ca tortionarul nu va avea parte de afet de tun si salve. Ar fi ca o doua moarte a lui Mircea Vulcanescu, a lui Vladimir Ghyka, a lui Sandu Tudor, a lui Iuliu Maniu ori Dinu Bratianu.

    Cu prietenie,

    Vladimir

  16. Domnului Tismaneanu
    Domnul Dumnezeul lui Israel, Iisus Hristos, pe cruce fiind a cerut Tatalui sa-i ierte pe cei care-L rastignisera pe Cruce. Si aceia nu cerusera iertare. Eu, fiind crestin adica hristos, vreau sa fiu ca Hristosul Tatalui si cer Tatalui sa-i ierte pe cei ce au gresit fata de mine (fiindca eu sufar din cauza bolsevicilor, dar asta este voia Tatalui). Chiar daca ei nu-mi cer iertare. Sau trebuie sa mori pentru a avea dreptul sa ierti?
    Si eu sper ca Plesita sa aiba parte de o inmormantare smerita si discreta, dar asta e un alt subiect (ar fi inuman sa aiba onoruri). Ar fi inca un cutit infipt in inima acestui neam.

  17. despinavestea spune:

    Dl Tismaneanu,
    Sa stiti ca lumea va respecta foarte mult pentru lupta dvs. neobosita pentru condamnarea comunismului.
    Cateodata apar subiecte socante si revoltatoare fata de care trebuie sa luam atitudine.
    Dumneavoastra tineti vie aceasta lupta si va multumim

  18. turnofftheglory spune:

    Eu ma bucur ca a crapat. Sper ca dupa Iorgovan sa vina randul si papashei. Da e nasol ca a primit de la statul roman ingrijire. Habar nu am de ce, nu inteleg rationamentul. Banuiesc ceva ramasite colegiale. Dincolo de scarba si paralela la Gafita ambasadorul, avem un factor pozitiv, a crapat un nenorocit de tortionar.

  19. Schimbati titlul.
    In Gandul:
    „Sorin Sava, purtătorul de cuvânt al SRI, a precizat, pentru Gândul, că instituţia pe care o reprezintă nu a avut nicio implicare în funeraliile lui Pleşiţă. De asemenea, Sorin Sava a adăugat că generalul nu a fost internat, în ultimele trei luni, într-un sanatoriu al SRI, aşa cum a fost relatat în presă: „Într-adevăr, în urmă cu câţiva ani, a stat într-un sanatoriu SRI, dar nu acum”
    In rest, sunt si oameni care-i regreta omenia, se scrie in articol. Sa fi avut un astfel de om omenie? Cum o fi aratand omenia pentru un bolsevic?

  20. despinavestea zice :
    „Dl Tismaneanu,
    Sa stiti ca lumea va respecta foarte mult pentru lupta dvs. neobosita pentru condamnarea comunismului.
    Cateodata apar subiecte socante si revoltatoare fata de care trebuie sa luam atitudine.
    Dumneavoastra tineti vie aceasta lupta si va multumim”

    Pana la urma, cred ca important nu este neaparat impotriva cui luptam, ci cum luptam. Pai, se pare ca se lupta cam ca in anii ’50.

  21. danadalia76 spune:

    securitatea nu a murit. este si mai criminala si mai activa in a distruge acest popor.
    in romania nu a fost comunism nu este nici acum. cum nu exista nici capitalism. in romania exista insa securitate, o grupare de criminali ai natiunii romane si ai poporului roman. asta ii securitatea. traieste este vie, respira si ii criminalul acestei natii.

Lasă un răspuns

